سالم باش

ساخت وبلاگ

استپ وزن به معنی این است که هنگام کاهش وزن و رژیم لاغری، تا حد خوبی وزن کم می کنید اما از یک وزنی به بعد گویا رژیم کاهش وزن هیچ تاثیری ندارد و وزنتان از عددی پایین تر نمی آید. این معضل برای خیلی از افرادی که قدم در مسیر لاغری گذاشته اند و حتی طبق یک رژیم لاغری اصولی عمل می کنند نیز پیش می آید. بنابراین ما در این مقاله سعی کرده ایم تا شما را علت ها و درمان های آن آشنا کنیم.

مهم ترین دلایل استپ وزن

مهم ترین علل استپ وزنی شامل موارد زیر می شود:

مصرف کالری اضافی یکی از دلایل استپ وزن

فرد در ابتدای مسیر لاغری خود خیلی دقیق عمل می کند و کالری غذاها را دقیقق حساب می کند و فعالیت های ورزشی را با پشتکار زیادی انجام می دهد. اما به مرور از آن شوق و ذوق و پایبندی برای رفتار دقیق کاسته می شود. حتی ممکن است صرفا این رفتار شامل مصرف یک مشت آجیل اضافه باشد. درست است که این کار باعث چاقی نمی شود، اما استپ وزن را برای شما ایجاد می کند.

به اندازه کافی غذا نمی خورید

زمانی که غذایی بسیار کمتر از همیشه می خورید، در ابتدا وزن نسبتا زیادی را کم می کنید اما این موضوع مداوم نخواهد بود. برای آنکه بدن روند متابولیسم و سوخت و ساز خود را ادامه دهد، نیاز به سوخت یا همان غذا دارد. محدودیت شدید غذایی به بدن سیگنال می دهد که انرژی را حفظ کند، نه اینکه آن را بسوزاند.

ناخواسته متابولیسم بدنتان را کند کرده اید

وقتی وزن کم می کنید، ماهیچه و چربی از دست می دهید. هرچه عضله بیشتری داشته باشید، کالری بیشتری می سوزانید. بنابراین، با کاهش توده عضلانی، سرعت کالری سوزی نیز کاهش می یابد. به همین منظور و برای جبران متابولیسم خود حداقل سه بار در هفته دمبل بزنید.

بیشتر بخوانید: محاسبه کالری روزانه

استرس، علت استپ کردن وزن

کورتیزول یا همان “هورمون استرس” در مواقع مشکل افزایش می یابد. سطوح بالای کورتیزول مزمن باعث توقف چربی سوزی شده و ممکن است ذخیره چربی شکم را افزایش دهد.

درمان استپ وزن

  • داشتن یک رژیم متعادل: نباید رژیم لاغری شما سخت و محدود کننده باشد.
  • انجام ورزش بیشتر: برای جلوگیری از استپ وزن و یا خارج شدن از آن سعی کنید ورزش کنید یا آن را تشدید ببخشید. در این راستا با بهترین روش لاغری آشنا شوید.
  • داشتن روزهای آزاد در رژیم خود: در طول برنامه لاغری خود، هر 10 روز یک روز آزاد داشته باشید.
  • نوشیدن مقدار زیاد آب: آب سوخت و ساز بدن را تنظیم می کند، در نتیجه برای شکیتن استپ وزن خود در طول روز حداقل 8 لیوان آب مصرف کنید.
  • داشتن تنوع غذایی در رژیم خود: محدودیت غذایی و عدم دسترسی به همه پروتئین ها، چربی ها و مواد معدنی باعث استپ وزن می شود.
  • کنترل استرس: از طریق پیاده روی، گوش دادن به موسیقی آرام بخش، مدیتیشن و ...

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 70 تاريخ : سه شنبه 25 بهمن 1401 ساعت: 12:03

اسلیو معده یک عمل لاغری است که در طول آن جراح حدود دو سوم از حجم معده فرد از بدن خارج می کند و باقی مانده آن به شکل موز خواهد بود. به همین ترتیب با کاهش حجم معده، میزان مصرف غذای فرد هم کاهش پیدا کرده و پس از جراحی به مرور کاهش وزن و لاغری برای فرد اتفاق می افتد.

هزینه اسلیو معده در ایران چقدر است؟

در صورتی که شما کاندیدای مناسبی برای عمل اسلیو معده باشید و قبل و بعد از عمل دستورالعمل های جراح لاغری را به خوبی عملی کنید، حین عمل جراحی اتفاق خاصی نیفتد، عمل شما خیلی سریع و با موفقیت انجام شود و شما پس از حداکثر 2 روز از بیمارستان مرخص شوید، هزینه عمل اسلیو معده شما تقریبا همان 60 میلیون خواهد بود.

علت هزینه بالای این عمل این است که این عمل جراحی به تجهیزات پیشرفته و پیچیده و همینطور دستیاران با مهارتی نیاز دارد. البته نکته ای که لازم است به آن توجه کنید این است که بیشتر هزینه ای که بابت اسلیو معده پرداخت می کنید صرف انجام آزمایشات قبل و بعد عمل، اتاق عمل، بستری شدن در بیمارستان، دستمزد جراح، دارو، لوازم بخش، هزینه اتاق عمل، بیهوشی، تصویر برداری، تجهیزات اتاق عمل، فیزیوتراپی و … می شود.

معمولا بیمارستان های خصوصی جراحی های لاغری مانند اسلیو معده را انجام می دهند و تعداد بیمارستان های دولتی ای که این عمل را انجام می دهند کم است. اما در حالت کلی هزینه اسلیو معده در بیمارستان های دولتی از بیمارستان های خصوصی کمتر است.

بیشتر بخوانید: تجربیات کسانی که عمل اسلیو معده انجام داده اند

عوامل تاثیرگذار در قیمت عمل اسلیو معده

  • تخصص جراح
  • خصوصی یا دولتی بودن بیمارستان
  • نوع بیمه درمانی
  • شهری که در آن جراحی می کنید.

بیمه چه تاثیری بر هزینه اسلیو معده دارد؟

بیمه های تکمیلی عمل اسلیو معده را به عنوان یک جراحی زیبایی شناخته اند و در صورتی که شاخص توده بدنی (BMI) افراد 40 یا بیشتر از آن باشد، بخشی از هزینه عمل را پوشش می دهند. البته این تغییر قیمت در هزینه عمل اسلیو معده با داشتن بیمه به عوامل مختلفی مانند نوع بیمه، سقف آن و درصد فرانشیز بستگی دارد.

هزینه اسلیو معده در سایر کشورها چقدر است؟

امروزه به دلیل کاهش تحرک افراد جوامع و داشتن یک رژیم غذایی نامناسب، درصد چاقی و همینطور بیماری های وابسته به آن طور چشمگیری افزایش پیدا کرده است. به همین دلیل انواع جراحی های لاغری مثل اسلیو معده و عمل بای پس معده نیز در دنیا گسترش پیدا کرده است. هزینه عمل اسلیو معده در کشورهای مختلف به طور میانگین صورت زیر است:

هزینه عمل اسلیو معده در آمریکا

۱۲,۵۰۰ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در انگلیس

۱۱,۸۰۰ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در کانادا

۱۹,۶۲۵ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در استرالیا

۱۲,۰۰۰ دلار

هزینه عمل اسلیو معده در مکزیک

۴,۲۹۵ دلار

 

 

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 103 تاريخ : دوشنبه 17 بهمن 1401 ساعت: 18:09

همانطور که می دانید بهترین روش لاغری، داشتن یک تغذیه مناسب در کنار تمرینات ورزشی است. اما یک تغذیه ورزشی مناسب شامل چه مواد غذایی می شود؟ قبل و بعد ورزش باید چه مواد غذایی مصرف کنیم؟ با ما همراه باشید تا در ادامه به این سوالات شما پاسخ دهیم.

بسیاری از بیماری ها مانند دیابت و فشار خون بالا با انجام ورزش در کنار داشتن یک رژیم لاغری اصولی، کاهش پیدا می کنند. تغذیه ورزشی نوعی رژیم غذایی است که منجر به بهبود عملکرد بدن حین ورزش می شود و شما سریع تر به نتیجه دلخواه خود می رسید.

تغذیه مناسب در ورزش چه تاثیری دارد؟

بدن ما برای انجام هر فعالیت بدن یو ورزشی به انرژی ای نیاز دارد که این انرژی از طریق غذایی که مصرف می کنیم به دست می آید. لازم به ذکر است که این تغذیه ورزشی در هر فردی با توجه به نیازهای بدن و همینطور ورزشی که انجام می دهد متفاوت خواهد بود.

ویژگی های یک تغذیه مناسب بعد از ورزش برای لاغری

یک تغذیه ورزشی مناسب برای لاغری باید سرشار از انواع میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، لبنیات کم چرب و پروتئین بدون چربی باشد. این در حالی است که خیلی از افراد تصور می کنند باید لاغری و کاهش وزن باید مصرف پروتئین و چربی را به طور کامل از کالری مورد نیاز روزانه خود حذف کنند.

تغذیه مناسب قبل از ورزش

در صورت داشتن یک رژیم غذایی مناسب قبل از ورزش، انرژی و قدرت شما برای انجام آن فعالیت بدنی تامین می شود. بهتر است 2 الی 3 ساعت قبل از ورزش، مواد غذایی که شامل پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم هستند مصرف کنید. مصرف کربوهیدرات باعث تامین سوخت ماهیچه ها شده و قرار داشتن پروتئین در تغذیه قبل از ورزش منجر به بهبود عملکرد ورزشی می شود، همچنین سنتز پروتئین عضلانی را نیز بیشتر می کند.

برخی از این مواد غذایی مناسب برای قبل از ورزش شامل موارد زیر می شوند:

  • املت تخم‌ مرغ و نان تست + مقداری میوه
  • ساندویچ نان سبوس‌دار + مرغ بدون چربی و سالاد

بیشتر بخوانید: بهترین زمان ورزش برای لاغری

تغذیه مناسب بعد از ورزش

بعد از فعالیت ورزشی هم باید از پروتئین، کربوهیدرات و چربی های سالم استفاده کنید. پروتئین منجر به ترمیم و ساخت عضلات می شود. کربوهیدرات ها هم انرژی از دست رفته در طول تمرین را جبران می کنند. مصرف مقدار کمی چربی هم بعد از ورزش مفید است.

از جمله مواد غذایی مناسب برای تغذیه بعد از ورزش عبارتند از:

  • سیب‌ زمینی
  • انواع میوه ‌ها
  • املت تخم‌ مرغ با نان تست
  • ماست یونانی
  • ماهی سالمون
  • مرغ کبابی با سبزیجات برشته و برنج
  • کره بادام ‌زمینی

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 63 تاريخ : يکشنبه 9 بهمن 1401 ساعت: 13:34

درک می کنیم که بعد از عمل اسلیو معده مشتاقانه منتظر بدن جدید خود هستید و برای آن لحظه شماری می کنید. اما باید این نکته را بدانید که برای رسیدن به تناسب اندام و هیکل هدف خود، تازه بعد از عمل اسلیو معده اقدامات شما شروع می شود. رعایت رژیم اسلیو بسیار حائز اهمیت است و برای کمک به بهبودی سریعتر و جلوگیری از عوارض خطرناک اسلیو معده موثر است.

رژیم غذایی قبل از اسلیو معده

یکی از هدف های رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو، کاهش چربی های کبد است. به دلیل قرارگیری کبد درست در کنار معده شما، وجود چربی های زیاد و در نتیجه داشتن یک کبد بزرگ، عمل جراحی را سخت و حتی خطرناک می کند. برای کاهش چربی های کبد، 2 هفته قبل از عمل به شما رژیم غذایی خاصی داده می شود تا با استفاده از آن چربی کبد شما کاهش پیدا می کند.

این یک رژیم غذایی سخت است که کالری و همچنین کربوهیدرات ها مانند شیرینی، سیب زمینی و ماکارونی را کاهش می دهد. دو روز قبل از جراحی، شما باید یک رژیم غذایی شفاف و مایع داشته باشید که ممکن است شامل یک شیک پروتئین، آبگوشت، ژله و بستنی بدون قند باشد.

بیشتر بخوانید: عوارض اسلیو معده را بشناسید

رژیم هفته اول بعد از عمل اسلیو معده

در هفته اول همان مایعاتی که در روزهای آخر قبل از عمل مصرف می کردید را دامه می دهید. زیرا بدن شما برای بهبودی نیاز به زمان دارد و این رژیم به این هدف کمک خواهد کرد. در این هفته مقدار زیادی مایعات شفاف بنوشید ولی حواستان باشد هیچ چیزی را با شکر ننوشید. زیرا می تواند باعث تهوع شدید، خستگی، اسهال و حتی استفراغ شود.

رژیم هفته دوم بعد از اسلیو معده

در هفته دوم مایعات کمی غلیظ تر را مانند شیک های پروتئینی، پودینگ بدون قند و بدون چربی، ماست یونانی ساده بدون چربی و آبمیوه بدون پالپ، می توانید شروع کنید.

رژیم هفته سوم بعد از اسلیو معده

در این هفته می توانید غذاهای نرم و پوره شده ای مانند تخم ‌مرغ آب‌ پز شده نرم، سوپ، حمص و موز یا انبه رسیده را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

رژیم هفته چهارم بعد از اسلیو معده

از هفته چهارم بعد از عمل اسلیو معده به مرور می توانید غذاهای جامد را به رژیم روزانه خود بیفزاید. این مواد غذایی شامل سیب ‌زمینی ‌های شیرین، پنیر کم چرب، میوه و سبزیجات خوب پخته شده است.

رژیم هفته پنجم بعد از اسلیو معده

از هفته پنجم به بعد دیگر زمان آن رسیده است که مواد غذایی جامد را به رژیم خود اضافه کنید. بهترین مواد غذایی که بعد از عمل اسلیو باید مصرف کنید غذاهای کم کالری و مغذی هستند.

منبع: https://www.foodonly.ir/

سالم باش...
ما را در سایت سالم باش دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : سالم باش salembash بازدید : 74 تاريخ : يکشنبه 2 بهمن 1401 ساعت: 14:29